شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

چینش کلزا از حوزه شهرضا

چینش کلزا از حوزه شهرضا

مرتضی کافی به نقل از گزارش آژانس خبری اصفهان گفت: "پروژه کشت کلزا در شهرضا شانزده سال پیش آغاز شد و پس از وقفه خشکسالی، کشت این محصول به طور جدی مطابق با توصیه وزارت جهاد کشاورزی درسال ۹۶ انجام گردید.

برداشت کلزا در شهرضا اصفهان

کافی ادامه داد: "انتظار می رود که بیشتر از شصت تن از کلزا در مزرعه شهرضا برداشت شود.
وی اظهار داشت: کشت کلزا توسط دوازده اپراتور در شهر انجام شد.
او اضافه کرد: هفده هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرضا وجود دارد که ، چهارو هفتصد هکتار به کشت پاییز و دوهزاروسیصد هکتار مختص کشت بهار است.

مرتضی کافی گفت که در حال حاضر هفت هزاروپانصد اپراتور در شهر شهرضا در زمینه کشاورزی فعال هستند.

کود های ارگانیک مختلفی برای کلزا مفید است ولی نباید از کودهای شیمیایی مثل اوره ، دی آمونیوم فسفات یا سوپر فسفات تریپل قافل شد.

لازم به ذکر است که روغن کلزا دارای کیفیت تغذیه ای بالا با توجه به اسیدهای چرب اشباع نشده، کلسترول و درصد بسیار کم اسید اروسیک است و در ترکیب اسیدهای چرب در شرایط مختلف متفاوت است.
دانه های روغنی کلزا دارای بیست و پنج تا پنجاه و پنج درصد روغن، هجده تا بیست و چهار درصد پروتئین و دوازده تا بیست درصد پوست است.

نقشه فائو برای جنگل آسیب دیده آسیا

با توجه به آینده امیدوار کننده و توجه به نیاز به جلوگیری از عواقب فاجعه بار سازمان فائو خواستار اجرای هفت پیشنهاد توصیه شده و همکاری توسط همه کشورهای منطقه است. این موارد عبارتند از: 1) تصویب سیستم های مدیریت منابع طبیعی سازگار 2) افزایش همکاری میان ذینفعان 3) بهتر شدن کیفیت جنگلها 4) سرمایه گذاری در مدل های مختلف اقتصادی جایگزین 5) ایجاد یک سیستم مدیریت مناسب برای جنگل 6) انعطاف پذیری 7) پیوستگی به منابع کافی برای مدیریت جنگل ها و مناطق طبیعی. این اقدامات، همراه با اراده قوی سیاسی، به کشورها فرصت می دهد تا از پایداری اکوسیستم ها، اقتصادها و جوامع اطمینان پیدا کنند.


منبع:
چینش کلزا از حوزه شهرضا

پرورش انبه در سیستان و بلوچستان

پرورش انبه در سیستان و بلوچستان

اردشیر شهرکی گفت: در سیستان و بلوچستان هزارو پانصد هکتار زمین زراعی مخصوص کشت انبه راه اندازی شده است که حدود ۱۰۰۰هکتار آن بارده و ما بقی بارده نمیباشند .
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: که برداشت این محصول در جنوب استان در ماه اردیبهشت شروع شد و در ماه خرداد پایان یافت.

عکس انبه سیستان و بلوچستان میوه انبه

اردشیر شهرکی گفت که چهارده هزار تن انبه از باغهای جنوب سیستان و بلوچستان برداشت شده و به بازار عرضه شده است.
وی اظهار داشت: نود درصد از این محصول که در استان تولید می شوند به منظور تهیه ترشی ها استفاده میشوند و افزودند که مهم ترین شهرهای تولید عمده انبه در استان سیستان و بلوچستان چابهار، قصرقند، قاسقند و نیکشهر و سرباز هستند .
وی ادامه داد : "این محصولی‌ گرمسیری پر از ویتامین ث، ب و آ ، پروتئین ها، مواد معدنی، چربی ها، و اسید های عالی می باشد."

او همچنین در مورد برداشت چیکو در استان صحبت کرد وگفت: انتظار می رود هزار و سیصدوپنجاه و پنج تن برداشت و به بازار عرضه گردد.اردشیر شهرکی گفت: این محصول گرمسیری به طور عمده در شهرهای قصر قند، کنارک، چابهار و سرباز در دویست و پنجاه هزار هکتار زمین کشت شده است.

او گفت: "درخت این محصول دارای رشد نسبتا کم است، اما طول عمر آن طولانی است و مقاوم در برابر خشکسالی و آب و هوایی بسیار شدید است و تحمل شوری خاک آن شبیه به درختان نخل است."
شهرکی ادامه داد: میوه چیکو در زمان نابالغ بسیار سخت و غیر قابل مصرف است و طعم آن مشابه گلابی است، که در شیرینی، سالاد و دسر استفاده میشود.

اردشیر شهرکی ادامه داد؛ که سیستان و بلوچستان در جواراتی دارای آب و هوای نسبتا گرمسیری، گرم و مرطوب است که از کشورهای گرمسیری کشور متنوع تر است و در تولید برخی میوه ها در ایران غیر قابل مقایسه است.

بنا به گفته شهرکی : چیکو یکی از درختان میوه ای استوایی(گرم) است که در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان به علت آب و هوای گرم و مرطوب که مصرف خوراکی و دارویی نیز دارد، به خوبی رشد می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت که میوه چیکو خوراکی است، اما بخش های مختلف آن مانند میوه نارس، پوست، گل ها و دانه، برگها نیز به عنوان مواد دارویی استفاده می گردد. برای پروش انبه به کود های مختلفی مثل کود اسید هیومیک ، کود شیمیایی اوره نیاز است. شرکت پالایش کود تولید کننده انواع کودها آهن در ایران می باشد

منبع:

پرورش انبه در سیستان و بلوچستان

مخالفت مجلس با برداشتن ارز برنج

مخالفت مجلس با برداشتن ارز دولتی برنج

حبیب الله نیکزادی پناه گفت: برکنار کردن پول های دولتی برای وارد کردن برنج در شرایطی است که تولید داخلی با نیازهای کشور مطابقت ندارد، بر خلاف تأکید دولت بر حمایت از حقوق مصرف کننده، گفت که این بدان معنی است که مردم برنج میل نکنند.عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد:«در حال حاضر بسیاری از بخش های برنج وارد می شود و گفت: تصویب حذف ارز چهار هزارودویست تومان از واردات برنج به معنی دریافت حداقل از سفره از مردم است که چنین پیشنهادی بعید است تصویب شود.
او گفت: "این واقعیت است که تولید داخلی برنج نیازمندیهای کشور را برآورده نمی کند و واردات باید انجام شود و با توجه به وضعیت فعلی، افزایش نرخ برنج وارداتی یک معیار مناسبی نیست."

نماینده مردم در معاونت دهم، با تأکید بر این که این پیشنهاد غیر قابل قبول است و حذف پول دولت و جایگزینی ارز نیمایی، افزایش نرخ برنج وارداتی است و در تضاد جدی با تاکید دولت است و محافظت از حقوق مصرف کننده را دارا میباشد.

او گفت: با توجه به قیمت ها و تورم بالا، هزینه برنج وارداتی، تهی کردن سفره مصرف کنندگان است و قطعا با کمیسیون مجلس مخالف است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واردات برنج با پول نیمایی اسمی بدین معنی است که گران است و مردم نمی توانند آن را بپردازند و دولت باید بیشتر به مردم احترام بگذارد: من مطمئن هستم که دولت و مجلس در نهایت با این پیشنهاد مخالف هستند؛ زیرا همه مقامات نگرانی در مورد معیشت مردم هستند.

مخالفت مجلس با برداشتن ارز دولتی برنج

افزایش دوباره قیمت سیب زمینی

نرخ سیب زمینی در هر کیلو میدان میوه و تره بار دوباره افزایش یافته است، به صورتی که هر کیلوگرم این محصول پنج تا هفت هزار تومان به فروش میرسد.

نرخ هر کیلو ، هویج چهار تا شش هزار و پانصد تومان، پیاز هزار و دویست تا چهار هزار تومان، کاهو هزار تا دو هزار و پانصد تومان گوجه فرنگی سه تا پنج هزار تومان، سبزیجات هزار و پانصد تا دو هزار و پانصد تومان سبزی خوردن دو تا سه هزار و پانصد تومان میباشد.

نرخ هر کیلوگرم این محصولات در تهران تقریبا شش تا ده هزار تومان میباشد.

اگر چه زمان برداشت محصول سیب زمینی در این فصل است، اما باید نرخ این محصول به شدت کاهش یابد و فروش با این قیمت غیر منطقی است. دلایل افزایش نرخ این محصول (سیب زمینی) در بازار کشور، مسئله صادرات و کاهش ارزش پول بالا رفتن قیمت انواع کود ، کود اسید هیومیک است.

منبع:
مخالفت مجلس با برداشتن ارز برنج

پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان

پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان

تحقیقات، آموزش و پرورش و ارتقاء کشاورزی گفت: ما باید به کشاورزی مبتنی بر دانش حرکت کنیم.

کشاورزی دانش بنیان

دکتر علی اکبر مویدی : کشاورزی مبتنی بر دانش، اطلاعات و نوآوری است

دکتر علی اکبر مویدی گفت: "کشاورزی مبتنی بر دانش، اطلاعات و نوآوری است." در دانش کشاورزی، محققان باید تحقیقات خود را برای کشاورزان بخش کشاورزی ارائه دهند. علی اکبر مویدی بر این که تحقیقات باید در کشاورزی انجام شود تاکید کرد: "کشاورزان ممکن است در ابتدا مقاومت کنند، اما در نهایت با این تغییرات، ما می توانیم پیشرفت های کشاورزی خوبی را ببینیم".

وی گفت: « مراکز خدمات کشاورزی در اصل نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در روستاها هستند که با انتقال دادن سریع پژوهش به کشاورزان در مناطق روستایی تنظیم شده است.» وی افزود که هزارو چهارصد مرکز خدمات فعال کشاورزی در کشور است.

معاون ترویج و آموزش کشاورزی گفت: در این لحظه صد محقق ارشد برای انجام تحقیقات در مراکز خدمات کشاورزی آماده هستند تا به مناطق مختلف بروند.

او گفت، "ما امیدواریم شاهد تقویت جهاد کشاورزی در روستاها باشیم، و اضافه کرد که تقریبا 10 هزار کارشناس جوان برای استخدام در مراکز تحقیقاتی کشاورزی استخدام شده اند. دکترمویدی خاطر نشان کرد: "مراکز می توانند در مقابل تحریم ها مقاومت کند و به کشور کمک کند." او گفت که کشاورزی تنها مرکزی است که می تواند امنیت غذایی را افزایش دهد. وی در سخنان پایانی گفت: کرمانشاه در سال ۹۷ یکی از مهم ترین استان ها در زمینه انتقال بخش کشاورزی به شمار می رفت و ما با امید بر اینکه حرکتی در جهت توسعه کشاورزی در استان باشد.

شرکت های دانش بنیان در ایجاد تکنولوژی تولید انواع کود نظیر کود هیومیک اسید ، کود کلات آهن بصورت بومی نقش بسزایی داشته است

منبع:
پیش به سوی کشاورزی دانش بنیان

علت گرانی سیب زمینی و کاهش قیمت

علت گرانی سیب زمینی و کاهش قیمت

محمد رحیم نیازی گفت که با وارد شدن محصولات جدید از بازارهای مانند اصفهان، عجب شیر، گرگان و طارم، قیمت ها در بازار کالای کاهش یافته قرار می گیرند.

تصویر سیب زمینی نرخ سیب زمینی قیمت سیب زمینی

نیازی گفت: خرید و فروش سیب زمینی معمولی یا درجه دوم هر کیلوگرم ۵هزار و دویست تومان و سیب زمینی درجه یک به ارزش ۶هزار و دویست تومان در تره بارها به فروش میرسند.
نیازی افزود: "نرخ سیب زمینی در مغازه ها تفاوت دارند." "قیمت ها از شهرستان به شهر بالا یا پایین تفاوت پیدا میکنند."
سخنگو و رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی گفت که تفاوت نرخ تمام کالاهای کشاورزی، به ویژه سیب زمینی از سر زمین به دست مردم ، شگفت انگیز است، یکی از مسببان اصلی این فاصله قیمت نظارت است.
نیازی اضافه کرد:فرض کنیم، یک کشاورز سیب زمینی را در زمین ها، با توجه به درجه کیفیت بر کیلوگرم، بین ۳هزارو هشتصد و ۴هزارو و هشتصد تومان بفروشد، در حالی که محصول تا به دست مردم برسد قیمت افزایش می یابد و چند برابر قیمت اصلی به دست مصرف کنندگان میرسد.برای مشاهده قیمت انواع کود و هیومیک اسید روی لینک بزنید 
نیازی ادامه داد؛ که سیب زمینی به حد کافی در کشور تولید می شود و در بازار عرضه خواهد شد.

محمد رحیم نیازی گفت: که در سال ۹۸ کشور شرایطی از لحاظ سرما، بارندگی، درجه حرارت ،سیل، داشته است که موجب تاخیر در کشت این محصول شده است.

وی گفت،درسال جاری کشت سیب زمینی از مرز ده تا پانزده روز گذشته و به تأخیر افتاده است.
او گفت که وقتی کشت به تاخیر افتاد برداشت نیز، به تأخیر میفتد.
محمد رحیم نیازی ادامه داد: نرخ این محصول به علت عوامل مختلف، به ویژه کاشت و برداشت با تاخیر، هزینه های تولید را به دلیل افزایش قیمت اجاره زمین، ماشین آلات، دستمزد افزایش داده است و ورودی های کشاورزی و بسیاری از مسائل دیگر در حال افزایش است.

منبع:

علت گرانی سیب زمینی و کاهش قیمت