شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

کود آهن مخصوص درخت سیب (RNA A1)

کود مخصوص درخت سیب (RNA A1)

سیب میوه ی است پر مصرف و پر فروش ، به سبب همین موضوع، کشاورزان سعی دارند با تقویت درختان سیب به بالاترین راندمان تولید محصول خود ، دستیاب اند .

برای رسیدن به حداکثر تولید باید عوامل نظیر کیفیت را مد نظر داشت ، جلوگیری از آفات درخت ، بسیار در افزایش کیفیت سیب ها موثر است .

کود آهن A1 ( مخصوص سیب درختی) با دارا بودن عناصری نظیر :

آهن ۲۰% ، گوگرد ۱۸% ، نیترات ۵% و مواد آلی معدنی ۳۰%

میتواتد تمام مواد مغذی که برای رشد درخت و بزرگی سیب ها ، لازم و ضروری است را فراهم کند.

تاثیر آهن بر روی درخت سیب

آهن حاوی ریز مغذی های ضروری برای تمام موجودات زنده است و نقش مهمی در فرآیند متابولیک بدن مانند سنتز، تنفس و فتوسنتز و سنتز کلروفیل دارد. همچنین موجب اصلاح کلروز در برگ های جوان درختان سیب می شود. عدم آبیاری درخت سیب بیش از حد موجب کاهش آهن می شود.

کمبود آهن در درخت سیب :

علت زرد شدن برگ درخت سیب کمبود آهن است. فقر آهن در درخت سیب موجب:

  • ایجاد برگ های کلروتیک، رگه های کوچک و ایجاد حاشیه های سوخته قهوه ای
  • کاهش مقدار میوه
  • میوه های رنگ پریده و ضعیف
  • از بین رفتن طعم میوه

تاثیر گوگرد بر روی درخت سیب

گوگرد در رشد و تغذیه درخت سیب موثر است. درختان سیب بسیار مستعد در برابر آفات باکتریایی و قارچی هستند . گوگرد برای درمان بیماری های میکروبی در میان محصولات زراعی، باغ و درختان میوه مانند سیب استفاده می شود. گوگرد عنصری، سولفات مس و گوگرد آهک انواع معمولی هستند که به تنهایی یا بصورت ترکیبی استفاده می شوند. این درختان همچنین دارای درجه ای از فعالیت حشرات هستند.

مشکلات گوگرد در درخت سیب نادر است. گوگرد جزء کلیدی اسید های آمینه، پروتیئین و کوآنزیم است.

کمبود گوگرد :

  • کمبود گوگرد مانع سنتز پروتئین است.
  • کاهش رشد درخت سیب
  • کلروز (زردی) در برگ های جوان بالایی درخت

 

تاثیر نیترات بر روی درخت سیب

نیترات اثر زیادی در بازدهی و کیفیت محصول سیب دارد. بعنوان جزئی از مولکول کلروفیل بوده و در سنتز اسید نوکلئیک دخیل است و از این جهت برای تقسیم سلولی و رشد نسج و بافت جوان مانند جوانه ، گل و برگ اهمیت دارد. نیتروژن همچنین در سنتز اسید آمینه و تولید پروتئین نقش دارد. سطح نیترات درختان سیب متنوع است. اثر کود دهی درخت سیب بستگی به وضعیت حاصلخیزی خاک، سطح نیتروژن در ذخایر درخت و سیستم باغ دارد.

کمبود نیتروژن در درخت سیب :

  • برگ های کوچک و کم، باریک و رنگ سبز کمرنگ
  • سقوط زودرس برگ ها
  • کاهش و متوقف شدن رشد
  • کاهش جوانه ها و افزایش شکوفه
  • محدودیت میوه دهی

نکته :

بهتر است در زمان چالکود ، کود A1 ، با خاک و یا کود حیوانی ترکیب شود و مورد استفاده قرار گیرد .


برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:


http://palayeshcood.com/product/%da%a9%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%87%d9%86-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d8%a8-rna-a1

کود آهن مخصوص صیفی جات (RNA V1)

کود آهن مخصوص سبزیجات

معنی صیفی جات یعنی هر نوع گیاهی که میوه، دانه، ریشه، پیازچه، ساقه، برگ یا قطعات گل آن را بتوان بعنوان غذا مورد استفاده قرار داد. صیفی جات براساس مقدار مواد مغذی آن ها از ۵ زیر مجموعه تشکیل می شوند.

  • صیفی جات سبز تیره
  • صیفی جات نشاسته ای
  • صیفی جات قرمز و نارنجی
  • لوبیا و نخود
  • و دیگر صیفی جات

تمام مجموعه صیفی جات به سه عنصر اصلی نیازمند هستند، و این سه عنصر در این کود برحسب نیاز صیفی جات بکار گرفته شده است :

  • آهن   ۲۰%
  • نیترات ۲%
  • پتاس   ۲%

مقدار مواد آلی – مواد معدنی   ۲۵%

در دسترس بودن آهن برای صیفی جات:

اگرچه بیشتر آهن در پوسته زمین در قالب FE3+ وجود دارد، اما FE2+ از نظر زیست شناسی برای صیفی جات مهم تر است. این فرم از آهن نسبتا حلال است اما به آسانی به FE3+ تبدیل شده و رسوب می شود. پس از شناسایی کمبود آهن، می توان در کوتاه مدت آن را با اسپری محلول پاشی آهن درمان کرد اما بهترین اقدام پیشگیری است یعنی باید عامل اصلی کمبود آهن شناسایی و درمان شود. کمبود آهن همیشه نشانه نارسایی منبع آهن نیست و ممکن است مربوط به شرایط مختلف که دسترس پذیری آهن را تحت تاثیر قرار می دهند باشد. بعنوان مثال، سطح کربنات خاک، شوری، رطوبت خاک، دمای پایین، غلظت عناصر دیگری چون فسفر، کلسیم و … . آهن می تواند بعنوان سولفات آهن یا فرم کلات اعمال شود.

تاثیر نیترات در رشد صیفی جات:

تمام نیترات ها، نیتروژن را به خاک می افزایند. برخی محلول تر از بقیه هستند و تولید یون نیترات محلول در خاک کمتر یا بیشتری تولید می کنند. هر دو یون نیترات و یون های آمونیوم می توانند توسط گیاه مصرف شوند. این یون ها با تولید نیتروژن برای صیفی جات در تولید اسید آمینه برای عمل سنتز پروتئین بکار می روند. بجز در خاک های نیتروژن بالا، افزودن نیتروژن بالا موجب تحریک رشد صیفی جات و گیاهان می شود.

تاثیر نیترات و آهن بر صیفی جات (Vegetables)

تاثیر نیترات و آهن بر صیفی جات (Vegetables) غیر قابل چشم پوشی است. فقر آهن یک عامل محدود کننده برای رشد صیفی جات است. آهن به میزان بالا در خاک وجود دارد اما دسترسی آن برای این گیاهان بسیار پایین است و در نتیجه کمبود آهن یک مشکل شایع برای صیفی جات است. نیترات نیتروژن موجب افزایش انتشار یون هیدروکسید می شود که PH را در منطقه ریشه گیاه خنثی می کند و بر کارایی آهن تاثیر می گذارد.

چرا صیفی جات به نیترات نیاز دارند؟ نیترات در توسعه برگ موثر است. بطور خاص، نیتروژن مسئول توسعه شاخ و برگ است. صیفی جات و گیاهان از نیتروژن در فرم نیترات استفاده می کنند که مخلوط نیتروژن با اکسیژن است. آن ها معمولا نیترات را از خاک جذب می کنند. نیتروژن در تمام سلول های زنده یافت می شوند. بدون نیترات ها، یک گیاه نمی تواند رشد نموده و تولید گل و دانه کند چرا که نیتروژن یک مولفه ضروری از پروتئین های گیاهی و کلروفیل بوده و برای عمل فتوسنتز ضروری است. بدون نیترات، فتوسنتز اتفاق نمی افتد و صیفی جات از کمبود مواد غذایی می میرند. نیتروژن در خاک یافت می شود اما عنصر اصلی اکثر کود ها بشمار می آید.

 

 هشدار : به هیچ وجه از این کود برای گلهای آپارتمانی و کاکتوس استفاده نشود .

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%B5%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%AA-rna-v1


کود کبوتر (فضله کفتر ارگانیک )

کود کبوتر

کبوتر Pigeon با نام علمی Columbidae متعلق به خانواده پرندگانی تنومند و سالم با گردن کوتاه، منقار کوتاه و باریک است که در درجه اول از دانه ها، میوه ها و گیاهان تغذیه می کنند. کود فضله کبوتر Pigeon droppings fertilizer نوعی کود بسیار قلیایی بوده و می تواند ریشه های ظریف و ساقه های گیاهان را بسوزاند. این کود به دو صورت مایع و کمپوست قابل استفاده است و نوعی کود کامل یا NPK بشمار می آید که شامل مقادیر مناسبی از ازت، فسفات و کلسیم است. کود فضله کبوتر Pigeon droppings بهترین نوع کود کمپوست است اما باید از پرندگان سالم و اهلی تهیه می شود نه از کبوتران وحشی.

کود کبوتر برای گیاهان با خوراک بالا مانند گوجه فرنگی، هندوانه، بادنجان، گل رز و دیگر گیاهان نیازمند به خاک غنی، بی نظیر است. کود کبوتر برای درخت از قبیل درختان پسته و باغ های انگور بسیار عالی است. همچنین در جالیزکاری و کاشت خربزه نیز عملکرد بی نظیری دارد. همچنین بعنوان ضد انگل جالیز بوده و خاک را ترد و نرم می کند. کود کبوتری برای زمین های طالبی و خیار بخصوص در زمان صفویان استفاده می شد.

کود کبوتر Pigeon manure در قرون وسطی ارزش زیادی برای اروپاییان هنگامی که مردم کبوتر خانه داشتند و کبوتران را در بالای شیروانی خانه های خود نگهداری می کردند، داشت. کود کبوتر نرخ بالاتری از نیتروژن ، فسفر و پتاسیم نسبت به دیگر ماکیان دارد و کمپوست آن، بهترین نوع در میان انواع دیگر کود هاست. از خواص کود کبوتر می توان بعنوان فعال کننده کمپوست در کومه نام برد که یک روش خوب برای فساد کومه بوده و موجب ایجاد یک کمپوست عالی برای باغ خواهد شد.

فواید کود کبوتر

از فواید کود کبوتر در نگه داشتن خاک در وضعیت عالی، استفاده در دباغی، چرم سازی و ساخت باروت می توان نام برد. همچنین در گذشته استخراج نیترات از کود کبوتر انجام می شد. دیگر استفاده جالب و مدرن از مدفوع کبوتر در کشور مراکش است. محلول یا بخار آمونیاک موجود در مدفوع کبوتران بومی این کشور در دباغی چرم مفید است بطوری که در طول فرآیند دباغی از مدفوع کبوتران وحشی جهت ایجاد انعطاف پذیری چرم استفاده می شود.

ترکیبات کود کبوتر

کود کبوتر بعنوان مرغوبترین کود جهان پیش ازین در مصرباستان ارزش بالایی داشته است. ترکیبات کود کبوتر در مقایسه با دیگر فضولات حیوانات دارای بیشترین مقدار  نیتروژن،  فسفر و مقادیری از پتاسیم، منیزیم و گچ است. کود کبوتر در مقایسه با دیگر کود ها، مدفوع حیوانات و سرگین ها دارای بیشترین مواد آلی یعنی حدود ۳٫۸% بوده و با کود چلغوز برابر است. مدفوع کبوتر را همچنین می توان در سطل کرم یا Vermi قرار داد.

 

 هشدار : به هیچ وجه از کود کبوتر در برای گیاه چمن ، گلهای آپارتمانی و کاکتوس  استفاده نشود و از استفاده بیش از حد برای درختان جدا خودداری شود.


منبع :

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D9%84%D9%87-%DA%A9%D9%81%D8%AA%D8%B1


کود آهن مخصوص درختان میوه (RNA B1)

کود آهن RNA B1 (مخصوص درختان میوه)

کود آهن B1 بهترین کود  برای درختان میوه است ، زیرا ساخته شده از عناصر است که بسیار برای رشد درختان میوه ، مخصوصا بزرگی و اندازه میوه ها مفید است .

فواید کود اهن برای درختان میوه :

درمان فقر آهن

درمان زردی برگ درختان

بالا رفتن عمل فتوسنتز

افزایش مواد آلی خاک

رشد سریع درختان

بزرگی و رشد میوه ها

ضد آفات ، ضد قارچ ، سفیدک ، شپشک ، …

کود مخصوص درختان سیب

 

برای شناخت بهتر این کود و تاثیر آن روی زمین در ابتدا باید با عناصر اصلی و عملکرد آنها آشنا شد.

عناصر اصلی تشکیل دهنده :

آهن ۲۰%

گوگرد ۲۰%

نیترات (ازت) ۷%

مواد آلی معدنی: ۳۰%

و …

فواید کود آهن برای درختان میوه

از فواید کود آهن برای درختان میوه می توان به درمان زردی گیاهان و درختان اشاره کرد. توجه داشته باشید که دیگر علل زردی برگ می تواند هجوم حشرات، بیماری و یا آبیاری بیش از حد باشد. کود آهن هر چند مفید اما بایستی طبق دستور مصرف مورد استفاده قرار گیرد و این مقدار در گیاهان و درختان مختلف متفاوت است. عمده مصرف کود آهن برای درختان میوه جهت درمان زردی آن هاست. این بیماری موجب می شود برگ درختان زرد شود در حالی که رگ سبز آن ها باقی می ماند. عدم درمان زردی موجب وخیم تر شدن وضعیت گیاه و درخت در طول زمان شده و در نهایت موجب از بین رفتن آن ها خواهد شد.

کود آهن برای گیاهان و درختان میوه عنصری ضروری است. برگ های سبز رنگ بیشترین مقدار آهن را دارند و درجه کمبود آهن در درختان مختلف، متفاوت است. کمبود کود آهن موجب ایجاد اختلال در عمل فتوسنتز گیاهان می شود و استفاده بیش از حد فسفر در خاک موجب تشدید نیاز گیاهان و درختان میوه به آهن می شود.

 علل کمبود و فواید کود آهن برای درختان میوه

فواید کود آهن برای درختان میوه که نیاز به کود های مختلف و متنوع بیشتری نسبت به دیگر درختان دارند کم نیست. در این قسمت علل کمبود و فواید کود آهن برای درختان میوه را بررسی می کنیم. کمبود آهن در درختان میوه با استفاد از آزمون خاک و در صورتی که PH خاک بالاتر از ۷٫۰ باشد، اثبات می شود. سطح PH بالا موجب محبوس شدن آهن در خاک شده و موجب عدم دسترسی گیاه و درخت به آهن می شود در این شرایط همچنین جذب منگنز تحت تاثیر قرار می گیرد. خاک رس سنگین فشرده اکسیژن خاک را می گیرد و موجب بدتر شدن مشکل می شود.

انواع کود آهن و فواید کود آهن برای درختان میوه

کود آهن در انواع مختلفی موجود است. گرانول گوگرد Granular sulfur اعمال شده به خاک موجب کاهش سطح PH شده و موجب دسترسی بیشتر گیاهان و درختان میوه و افزایش فواید کود آهن برای درختان میوه می شود.

فواید گوگرد برای درختان میوه

در بیان فواید کود گوگرد برای درختان میوه باید بدانید که گوگرد یک عنصر قارچ کش است که به منظور کنترل بیماری های میوه قبل از شیوع بیماری بکار می رود. فواید گوگرد برای درختان میوه در معالجه بیماری ها و ترکیب آن با حشره کش ها و قارچ کش ها بهترین درمان برای جوانه گل های در حال باز شدن است.

از فواید گوگرد در درختان میوه ، تامین پروتئین های مورد نیاز درختان و گیاهان است و موجب افزایش رشد و افزایش کیفیت میوه درختان می شود. قدرت گیاهان و درختان را در مقابل میکروب های بیماری زا، سرما و خشکی افزایش می دهد.

تاثیر نیترات (ازت) بر روی درختان میوه

نیترات چیست؟

نیتروژن یک ماده غذایی مهم برای رشد گیاه بشمار می آید و موجب پرپشتی برگ ها، ساقه و بزرگی میوه ها و همچنین تولید رنگ سبز تیره برای گیاهان می شود.

علائم کمبود نیتروژن در درختان میوه

برگ ها به رنگ سبز مایل به زرد شده (مثل ترکیب دو رنگ سبز و زرد با هم )

اندازه ی برگ ها و شاخه ، کوچک و نازکتر میشود

تغییرشکل میوه ها و کوچک شدن میوه ها

زودرسی یا برعکس آن دیررسی میوه ها

رشد کم ریشه ها

و….

هشدار : به هیچ وجه از این کود برای مرکبات ، مزارع و صیفی جات استفاده نشود.


برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:








کود آهن مخصوص چمن (RNA C1)

کود آهن RNA C1 ( مخصوص چمن )

کود آهن C1 بهترین کود برای چمن کاری است ، زیرا قبل از اینکه این کود توسط شرکت پالایش کود در بازار به عرصه فروش وارد شود ، درشهرهای مختلف با زمین هایی با PH متفاوت در معرض آزمایشات شاهد قرار گرفته است ، در ساخت این کود از عناصر مفید برای چمن استفاده شده است، که شرایط رشد چمن را در خاک محیا میکند ، برای تقویت چمن ها باید حتما باید کود هایی با عناصر مشخص و درصد مشخص استفاده کرد ، اگر میزان درصد عناصر در کودهای مخصوص چمن کاری زیاد و غیر استاندارد باشد ، عمر چمن ها کم میشود ، ریشه های چمن سست و یا میسوزد و چمن به رنگ زرد مایل به سبز تغییر رنگ میدهد .

مشکل عمده مهندسین فضای سبز و سوالات متدوال آنها از ما مشکل زرد شدن چمن ها است ، و جواب ما به این عزیزان استفاده نکردن از کودهای غیر استاندارد و با درصد بسیار بالا و متفرقه در چمنکاری است .

کود آهن C1 بهترین تقویت کننده چمن است زیرا تمام عناصر بشکل کاملا کارشناسی و دقیق در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است .

عناصر اصلی تشکیل دهنده :

آهن  ۲۰%

نیترات (ازت) ۶%

پتاس ۲%

گوگرد  ۲%

مواد آلی معدنی ۲۰%

و …

تاثیر آهن بر روی چمن

از تاثیر آهن  می توان به ایجاد رنگ سبز چمن و دیگر گیاهان اشاره کرد. رشد چمن های شاداب، نیازمند سطح مناسبی از نیتروژن (ازت) است. نیتروژن در رشد و شادابی چمن (Lawn)، علفزار ها و سرسبزی آن ها نقش مهمی دارد. از دیگر عناصری که موجب رنگ سبز چمن می شود و از تغییر رنگ آن جلوگیری می کند آهن است. فقدان آهن موجب زرد رنگی چمن خواهد شد.

نشانه های فقر آهن در چمن : در بررسی تاثیر آهن و نیترات (ازت) بر روی چمن و گیاهان  نشانه های فقر آهن را وجود تیغه زرد بهمراه رگه های سبز رنگ گیاهان بیان کردیم. فقر آهن در رشد چمن تاثیر نمی گذارد.

علل کمبود آهن در چمن : خاک قلیایی، خاک فشرده و سطح بالای فسفر، آب و هوای سرد، خاک بیش از حد خشک یا مرطوب و کمبود نور خورشید. خاک های قلیایی کمبود آهن بیشتری دارند. می توان آهن را بعنوان مکمل خاک برای خنثی سازی قلیائیت و کمک به ذخیره سازی آهن طبیعی خاک به آن افزود. بهترین زمان افزودن آهن بهار است. برخی جاهایی که کمبود آهن دارند، مجاورت بتن است. محتوای قالیایی بالا در بتن تمایل به جذب آهن موجود در خاک دارد و کاهش میزان آهن در چمن یا باغ می شود.

تاثیر نیترات (ازت) بر روی چمن و گیاهان

نیترات چیست؟ نیتروژن یک ماده غذایی مهم برای رشد گیاه بشمار می آید و موجب پرپشتی برگ ها، ساقه و همچنین تولید رنگ سبز تیره برای گیاهان می شود. نیتروژن به ویژه برای چمن کاری در حیاط و دیگر گیاهانی که در درجه اول شاخ و برگ آن ها می روید، مهم است. نیتروژن عنصری است که موجب سبز رنگی چمن می شود. از مهمترین مواد غذایی چمن بوده و می تواند به راحتی با استفاده از کود به خاک اضافه شود. نیتروژن در خاک و چمن برای ساخت پروتئین مانند کلروفیل ضروری است. گیاهان بدون نیتروژن زرد می شوند.

 ازت در خاک چمن و گیاهان: چگونه نیتروژن خاک چمن را بدون استفاده از کود های شیمیایی افزایش دهیم؟ اکثر منابع شیمیایی نیتروژن از سوخت های فسیلی تهیه می شود. کود های آلی موجب افزایش نیتروژن در چمن می شوند. نیتروژن به دو شکل آمونیوم و نیترات در خاک چمن موجود است، چمن نیتروژن خود را در فرم نیترات جذب می کند.

علائم کمبود نیتروژن در چمن: چمن های محروم از نیتروِژن علایمی مانند رشد آهسته، تکه های نازک که به علف های هرز اجازه رشد می دهند، تیغه های زرد و افزایش خطر ابتلا به بیماری دارند. جهت اثبات کمبود نیتروژن، غیر از رنگ پریدگی چمن ها می توان موزونی آن را پس از چمن زنی بررسی کرد. موزونی کم پس از چیدن و نازک شدن چمن بدلیل کمبود نیتروژن است.

اثرات کمبود نیتروژن (ازت) در چمن: نیتروژن (N) در مراقبت و حفظ چمن سالم نقش مهمی دارد. عدم وجود نیتروژن کافی موجب کاهش تراکم چمن و در نتیجه تهاجم علف های هرز و کاهش توانایی و سرعت زهکشی آب خواهد شد. گیاهانی که کمبود نیتروژن دارند باریک و زرد رنگ هستند.

روش استفاده از کود چمن کاری :

نحوه آبیاری چمن با کود c1 به دو روش است :

۱- محلول پاشی

۲- قطره ای

 هشدار : به هیچ وجه از کود مخصوص چمن کاری ، برای گلهای آپارتمانی و کاکتوس استفاده نشود .

برای خرید روی لینک کلیک کنید:

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%DA%86%D9%85%D9%86-rna-c1



میزان آب مورد نیاز چمن | تقویت کننده گیاه چمن | کاشت چمن طبیعی | انواع کود چمن | مدت زمان سبز شدن چمن | انواع بذر چمن | کاشت چمن افریقایی | بهترین بذر چمن | کود مناسب چمن کاری | کود چمن برای زمین فوتبال | کودهای مناسب چمن کاری | کود برای چمن کاری | تقویت کننده چمن ها | فصل کود دادن به چمن ها | کود چمن برای فضای سبز | زمان کود دادن به چمن ها | مواد تاثیرگذار در رشد چمن | بهترین کود چمن در ایران | کود چمن خارجی | کود برای رشد سریع چمن | کود چمن ایرانی | کود برای فضای سبز | کود برای گیاه چمن | کود مخصوص گیاه چمن | کود برای رشد چمن | نگهداری چمن | کود چمن مخصوص زمین فوتبال