شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

خاک گلدان

خاک گلدان

خاک گلدان خاکی است که از ترکیب مواد مغذی مختلف و انواع خاک های متنوع به دست می آید که بسته به نوع گیاه متفاوت است. ترکیب خاک گلدان بایستی شامل عناصری باشد که موجب بهبود باروری و رشد گیاهان شود. این عناصر عبارتند از:
۱ -  خاک باغچه
خاک باغچه یک مخلوط مناسب برای گلدان های خانگی می باشد که یک منبع ارزان عمده بشمار می آید.
۲ -  کمپوست
کمپوست حاوی میلیارد ها میکروب مفید بوده که ظرفیت نگهداری آب و مواد مغذی بالایی دارد. کمپوست موجب بهبود کیفیت مخلوط خاک گلدان خانگی شده و در صورتی که خود آن را تهیه کنید باید به طور کامل تجزیه شود و به اندازه های کوچک در آید. کمپوست همچنین موجب کاهش بیماری های برگی می شود.


خاک گلدان


۳ -  شن و ماسه 

ادامه مطلب ...

کود سولفات آهن

کود سولفات آهن


نوع دیگری از کود کشاورزی، کود سولفات آهن است. سولفات آهن برای مصارف خانگی یک کود امن  است. می توان آن را در سبزی کاری و باغ های گل طبق دستورالعمل مصرف مورد استفاده قرار داد. در استفاده از سولفات آهن بایستی با تجزیه و تحلیلل خاک، میزان کمبود آهن و مشخصات آسیب شناسی گیاه را مورد بررسی قرار داد. کود سولفات آهن هرچند از منابع طبیعی مشتق می شود اما موجب سوزش چشم و پوست می شود. در زمان استفاده از کود سولفات آهن برای امنیت بیشتر توصیه می شود موارد زیر را رعایت کنید:

  ادامه مطلب ...

کود کشاورزی

از کود کشاوری و کود کمپوست بعنوان منابع مغذی گیاهان، میوه ها و سبزیجات استفاده می شود. کود کشاورزی برای کشاورزان بسیار ارزشمند بوده و قرن هاست که برای تامین مواد مورد نیاز رشد محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده مناسب از کود کشاورزی و کمپوست از نقطه نظر زیست محیطی بسیار ضروری است. از جمله کود دامی که غنی کننده خاک و ساخته شده از مواد آلی است.
کود دامی با حفر کردن زمین و مخلوط آن با خاک موجب افزایش سطح مواد مغذی و خواص خاک شده و همچنین در بازیافت طیف وسیعی از خواص طبیعی خاک موثر است.
از جمله مزایای کود دامی عبارت است از:
• افزایش حاصلخیزی خاک بعنوان منبع طبیعی نیتروژن
• افزایش هوموس و مواد مغذی و کمک به شکستن خاک های سنگین
• موجب جذب کرم ها به خاک شده و عاری از هرگونه علف هرز است. و مهمتر از همه بدون وجود هیچگونه مواد شیمیایی در آن.

کود کشاورزی ارگانیک

انواع کود کشاورزی ارگانیک به دو دسته کلی زیر تقسیم می شوند:
• کود گیاهی
• کود حیوانی
کود ها نقش مهمی با اضافه کردن مواد آلی و مغذی در حاصلخیزی خاک دارند. اثبات شده که کود کشاورزی ارگانیک ایمن ترین و طولانی ترین اثر را بر روی خاک دارد. کود های ارگانیک اثرات مضر و  آلوده کننده خاک و گیاهان را در خود نداشته و شامل اجزای کاملا طبیعی هستند وو موجب رسیدن به محصولات کشاوری به شیوه ای امن می گردند.
کود آلی ترکیب غنی از نیتروژن می باشد و متشکل از ضایعات حیوانی و علف های فاسد است. این اجزای  طبیعی کاملا بی ضرر بوده و مدت زمان زیادی برای تجزیه آن طول می کشد. با این حال باا گذشت زمان کود نیز تحت تاثیر قرار گرفته و گاها استفاده از آن ها رو به کاهش است.
از دلایل کاهش استفاده از کود دامی می توان به:
۱٫ عملیات تخصصی بر روی مزارع که افزایش جدایی از محصولات و تولیدات چهارپایان موجب کاهش استفاده از آن شده است.
۲٫ بالا بودن هزینه حمل و نقل

کود کشاورزی وارداتی

شرکت های وارد کننده انواع مختلف کود و سموم کشاورزی وجود دارند که به طور کلی دو نوع کود مایع و جامد را وارد کرده و کود کشاورزی وارداتی را به فروش می رسانند. از آن جمله کود های وارداتی شیمیایی می باشد که از لحاظ عناصر موجود در آن به انواع مختلف تقسیم می شود. انواع عناصر موجود در کود کشاورزی شیمیایی شامل ازت، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و گوگرد می باشد. انواع کود شیمیایی در کشاورزی عبارتند از:
• کود شیمیایی سفید
• کود شیمیایی سیاه
• کود شیمیایی پتاس
• کود شیمیایی اوره
• کود فسفات آمونیوم
همچنین به کود شیمیایی که تمام عناصر مورد نیاز را در خود داشته باشد کود کامل گفته می شود.

کود کشاورزی

کود کشاورزی

کود کشاورزی در آکواریوم

کود کشاورزی در آکواریوم چیست؟ کود کشاورزی مورد نیاز در تانک یا آکواریوم می باشد که یکی از موضوعات دلهره آور در این میان بحث افزودن کود به تانک است. گیاهان آکواریومی نیز مانند دیگر گیاهان نیاز مواد مغذی دارند. این گیاهان نیاز به دی اکسید کربن دارند که بسته به نور مخزن بایستی به آن تزریق شود. انتخاب نوع کود و مقدار آن در این مورد بسیار مهم است. میزان آن بسته به اندازه نور دارد، هر چه نور بیشتر باشد  فتوسنتز سریعتر بوده و گیاهان مواد مغذی بیشتری جذب می کنند. مخازن کمم نور می توانند غیر از مواد مغذی مانند غذای و ضایعات ماهی می توانند با مصرف خیلی کم کود های مکمل، نیاز های خود راا برطرف کنند.

کود کشاورزی نانو

نوعی از کود کشاورزی می باشد که دارای ویژگی های منحصربه فرد و فوق العاده جذاب است. کود کشاورزی نانو موجب افزایش عمل فتوسنتز در گیاهان، گسترش رشد در سطح برگ شده و دارای پایه آلی و ارگانیک است. این کود موجب حفاظت از محیط زیست و افزایش اکسیژن می شود. از جمله آن جمله نانو کود بیولوژیک است که در انواع مختلفی وجود دارد. نانو کود با توجه به عناصر موجود در آن برای گیاهان مختلف متفاوت  است.

فروش کود کشاورزی

کود کشاورزی به سه دسته کلی تقسیم می شود.
• کود شیمیایی
• کود ارگانیک یا آلی
• کود بیولوژیک
فروش کود کشاورزی و کود های مکمل با توجه به نرخ های تعیین شده صورت می گیرد همچنین همچنین امکان بازدید و ارائه مشاوره نیز جهت استفاده های خانگی، باغات، مزارع و ... وجود دارد. کود های مخلوط و  کامل دیگر با امکان خرید آنلاین وجودد  دارند.


منبع: کود کشاورزی


کود  کود گیاهان  کود گیاهان آپارتمانی  کود گلهای آپارتمانی کود گیاهان خانگی

کود گیاهان زینتی  کود کاکتوس  انواع کود  کود گلدان  کود باغچه

کود کمپوست  کود زیستی  کود ارگانیک  کود آهن  کود آهن برای گیاهان

کود بیولوژیک  کود آهن بیولوژیک کود اورگانیک  کود هیومیک اسید

کود پسته  کود برای پسته  کود برای درخت پسته  

کود مخصوص پسته

تعریف کود ارگانیک

دسته بندی: مقالات کود

برچسب ها: کودکود آهنکود آهن بیولوژیککود ارگانیککود اورگانیککود برای گیاهانکود بیولوژیککود دهیکود گیاهان

کود ارگانیک به معنی طبیعی بودن و آنچه که در طبیعت وجود دارد، می باشد. موادی که در طبیعت وجود دارند، در تولید کود ارگانیک نقش مهمی دارند. در این قسمت به معرفی این مواد پرداخته و کارایی هر کدام را توضیح خواهیم داد. گیاهان برای رشد و نمو خود به این مواد نیاز دارند تا در واقع یک رژیم غذایی متعادل و مناسب داشته باشند.
• نیتروژن: موجب رشد برگ
• فسفر: باعث تحریک رشد ریشه
• پتاسیم: باعث رشد میوه و جلوگیری از ایدز گل
• همچنین به مقادیر کمی از جمله کلسیم، گوگرد، منیزیم، روی و آهن.

کارایی کود ارگانیک

باغداران و کشاورزان در وحله اول به دنبال داشتن یک خاک حاصلخیز می باشند و می دانند که برای حصول بهترین نتیجه در باغ سبزی، باغ گل و چمن زار نیاز به داشتن یک خاک بارور و پرثمر دارند که این در نتیجه استفاده از کود ارگانیک حاصل می شود. اگرچه خاک برخی مناطق بصورت طبیعی حاصلخیز است، اما بهترین مزیت و نتیجه خوب در داشتن یک کود خوب می باشد. از گزینه های کلیدی که یک کشاورز با آن روبرو است، انتخاب میان کود آلی و کود ترکیبی می باشد.کود های آلی بطور مستقیم از گیاهان، حیوانات و مواد معدنی طبیعی مشتق شده اند. در حالی که نوع شیمیایی از عناصر مختلف و مصنوعی تولید می شوند.
کارایی کود ارگانیک این است که در برآورده ساختن نیاز های گیاهان بسیار خوب عمل می کنند. به این دلیل که مواد مغذی از منابع طبیعی حاصل می شود. بخشی از آن ها ممکن است به طور موقت در دسترس گیاه قرار  نگیرد تا زمانی که توسط دمای گرم،،  رطوبت، و فعالیت های میکروبی آزاد شوند.

تعریف کود ارگانیک

تعریف کود ارگانیک

انواع کود ارگانیک 

ادامه مطلب ...

استفاده از کود ورمی کمپوست

دسته بندی: مقالات کود

برچسب ها: کودکود ارگانیککود اورگانیککود برای گیاهانکود دهیکود کمپوستکود گیاهانکود ورمی کمپوست

کود ورمی کمپوست در واقع شکستن مواد آلی با استفاده از کرم ها، باکتری ها و قارچ ها می باشد. در طبیعت مواد آلی از طریق موجودات تجزیه می شوند و با مدیریت کمپوست می توان به این فرآیند موجود در طبیعت سرعت بخشیده و یک کود کامل تولید نمود.

موارد استفاده از کود ورمی کمپوست

موارد استفاده از کود ورمی کمپوست بسیار گسترده می باشد. این کود در باغ خانه ها، خانه های روستایی، گلخانه ها، کشاورزی ارگانیک، باغ های میوه، چمن زار ها، گیاهان باغی، گلدان، باغ سبزیجات آشپزخانه، پرورش گل، باغبانی علمی، کشاورزی و زراعت، گیاهان پرورشی و جوانه زنی مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای کلی ورمی کمپوست می توان به ارگانیک بودن، مواد مغذی بالا، میکروارگانیسم ها، گیاهان سالم، افزایش رشد گیاهان، احتباس آب اشاره نمود. کود ورمی کمپوست و کرم های موجود در آن منابع ارزشمندی را از زباله های قابل دفن به خاک باز می گردانند و خاک را سالم تر با ایجاد گیاهان بهتر را موجب می شوند.

استفاده از کود ورمی کمپوست

استفاده از کود ورمی کمپوست

کرم های کود ورمی کمپوست 

ادامه مطلب ...