شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

معرفی کود هیومیک اسید

هیومیک از مهم ترین ترکیبات در خاک می باشد. این ماده ارزشمند علاوه بر خاک در ساختار مواد دیگر نظیر ذغال سنگ و آب ها در دریاچه ها و اقیانوس ها نقش دارد. هیومیک دارای ترکیبات گسترده و پیچیده ای است که در مجموع طبق تحقیقات دانشمندان برای خاک و کشاورزی نیز مغذی برشمرده میشود و از این رو شکل دیگر این ماده به صورت هیومیک اسید امروزه به خاک افزوده میشود. برای آشنایی با هیومیک اسید، شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کنیم.

معرفی کود هیومیک اسید

معرفی کود هیومیک اسید

معرفی کود هیومیک اسید و استفاده از آن 

ادامه مطلب ...

کود شیمیایی بهتر است یا کود آهن

مصرف کودهای شیمیایی باعث اثرات مضری می گردد که هم بر محیط زیست اثر منفی می گذارد و هم بر کمیت و کمیت غذا اثرات منفی می گذارد و طی بررسی های صورت گرفته مدت زمان زیادی است که استفاده از کود های شیمیایی جهت تیمار گیاهی در کشاورزی مورد نکوهش محققان قرار گرفته است. با استفاده از نانو کودها به خصوص نانو کود آهن به جای استفاده از کودهای شیمیایی علاوه بر این که باعث می گردد عناصر غذایی کود به تدریج وارد گیاه شود عملیات کنترل شده ای را در خاک جهت جذب آهن توسط گیاه ایجاد می کنند. استفاده از نانو کود آهن باعث افزایش بهره وری و کارایی در مصرف عناصر غذایی شده و از سمیت خاک هنگام مصرف می کاهد استفاده از این نوع کود ها، باعث حداقل رساندن اثرات منفی مصرف بیش از اندازه از کود می گردند و هم چنین با استفاده از این نوع کود آهن می توان از تعداد دفعات تکرار استفاده از کودجلوگیری کرد.

کود شیمیایی بهتر است یا کود آهن

کود شیمیایی بهتر است یا کود آهن

استفاده از کود آهن و اثرات بر اندام گیاهی  ادامه مطلب ...

مصرف کود آهن در شرایط کمبود آهن

آهن یکی از عناصر غذایی ضروری در تولید محصولات کشاورزی در جهان است و گیاهان برای رشد بهینه و مناسب نیاز به استفاده پیوسته از آن دارند. شواهد زیادی در دست است که کمبود عناصر کم مصرف از جمله آهن در خاک های آهکی مناطق خشک و نیمه خشک، باعث محدود شدن رشد عملکرد و کیفیت گیاه می شود. ph مناسب و دریافت بهینه آهن بین ۵٫۵ تا ۶٫۵ گزارش شده است. بنابراین ph بیشتر از ۷می تواند منجر به کمبود آهن شود. سبز زردی ( کلروز) آهن به صورت زرد شدن برگ های جوان ظاهر می شود که ناشی از اختلال در ساخت کلروفیل در کلروپلاست می باشد و در شرایط کمبود آهن در گیاه به وقوع می پیوندد. مصرف کود آهن در شرایط کمبود آهن و به ویژه در این مناطق یکی از نیازهای اولیه برای مغذی گری خاک و گیاه می باشد.

مصرف کود آهن در شرایط کمبود آهن

مصرف کود آهن در شرایط کمبود آهن

مصرف کود آهن به عنوان یک ریز مغذی 

ادامه مطلب ...

کود آهن مایع

کود به عنوان مکمل غذایی گیاهان می باشد که از دیرباز جهت تیمار گیاهان استفاده می شود و دارای انواع مختلف بسته به نوع کمبود هر یک از عناصر تهیه و تولید شده است. از انواع کودهای مصرفی در کشاورزی کود آهن می باشد این کود آهن دار هم به شکل جامد و هم به صورت مایع وجود دارد. مورد مصرف این کود به شکل محلول پاشی و آبیاری قطره ای صورت می گیرد. مصرف این کود به شکل محلول پاشی کردن در شاخ و برگ یک لیتر کود آهن در هزار لیتر آب استفاده می گردد. در آبیاری قطره ای نیز به مقدار هر هکتار چهار تا شش لیتر کود آهن مصرف می کنند و با وقفه یک هفته ای باید کوددهی صورت گیرد.

کود آهن مایع

فواصل و دفعات استفاده از کود آهن مایع

بهترین فصل برای مصرف کود آهن اوایل فصل رشد و زمان بیدار شدن گیاه و قبل از گل دهی می باشد دومین بار بعد از تشکیل میوه و یا زمانی که علائم کمبود آهن در گیاه مشاهده شد صورت می گیرد و در بازه زمانی ده تا چهارده روز محلول پاشی صورت می گیرد. این تصور که با مصرف کود زیاد و فواصل کود دهی بیشتر به گیاه باعث رشد بهتر گیاه خواهیم شد فکر غلط و اشتباهی است. گیاهان دارای ظرفیت محدودی جهت همه عناصر مور نیاز از جمله آهن هستند و هر چند کمبود این مواد باعث آسیب به گیاه و عدم رشد متناسب به گیاهان می گردد زیاده روی و تزریق بیش از حد نیاز گیاه، نیز باعث سمی شدن و مجددا رشد نامناسب گیاه می گردد. از جمله آسیب های جدی که مصرف بیش از اندازه کود می تواند بر گیاه داشته باشد لطمه ای است که بر ریشه گیاهان وارد می گردد. کود آهن با توجه به نوع و مقدار درصد آهن موجود دارای نوع و روش خاصی جهت استفاده است که در طریق مصرف را در روی بسته بندی درج شده است و باید کشاورزان و باغبانان براساس نوع محصول و همین طور نوع کود آهن مصرفی و مقدار نیازی که گیاهان دارند از آن استفاده کنند.



منبع: کود آهن مایع



کود  کود گیاهان  کود گیاهان آپارتمانی  کود گلهای آپارتمانی کود گیاهان خانگی

کود گیاهان زینتی  کود کاکتوس  انواع کود  کود گلدان  کود باغچه

کود کمپوست  کود زیستی  کود ارگانیک  کود آهن  کود آهن برای گیاهان

کود بیولوژیک  کود آهن بیولوژیک کود اورگانیک  کود هیومیک اسید

کود پسته  کود برای پسته  کود برای درخت پسته  

کود مخصوص پسته

علایم کمبود به آهن و نیاز به کود آهن

چناچه گیاهی دارای جذب آهن کافی نباشد ساخت کلروفیل در آن کم شده و رنگ برگ ها به زردی می گراید و حالت رنگ پریده پیدا می کنند. به این شکل که ابتدا رگبرگ های گیاه دچار ضعف شده و تغییر رنگ می دهند و سپس کل برگ و سطح کامل آن زرد می گردد. علایم کمبود آهن و نیاز به کود آهن ابتدا در برگ های جوان گیاه دیده می شود و سپس با کل ساقه را در برمی گیرد و زمانی که شدت پیدا کند کل گیاه را شامل می شود. کمبود آهن در غلات نیز به شکل راه راه شدن گیاه می گردد. کمبود آهن نیز در درختان میوه به شکل زردی برگ در رگبرگ های آن ها نمود پیدا کرده و در صورت شدت یافتن باعث سفیدی برگ می گردد و هم چنین علایم سوختگی در آن دیده می شود و جز پدیده های رایج می باشد که با مصرف کود آهن می توان از تمامی این موارد جلوگیری نمود. البته باید بدانید مصرف چه نوع کود آهن برای هر گیاه و درختی نیاز است و چه مقدار کود آهن و در چه فاصاله های زمانی با توجه به نوع گیاه نیاز است که در مطالب بعدی بیشتر در باره آن ها بحث خواهد شد.

علایم کمبود به آهن و نیاز به کود آهن

علایم کمبود به آهن و نیاز به کود آهن

زمان مناسب رفع نیاز به کود آهن 

ادامه مطلب ...