شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

کود آهن مخصوص درختان میوه (RNA B1)

کود آهن RNA B1 (مخصوص درختان میوه)

کود آهن B1 بهترین کود  برای درختان میوه است ، زیرا ساخته شده از عناصر است که بسیار برای رشد درختان میوه ، مخصوصا بزرگی و اندازه میوه ها مفید است .

فواید کود اهن برای درختان میوه :

درمان فقر آهن

درمان زردی برگ درختان

بالا رفتن عمل فتوسنتز

افزایش مواد آلی خاک

رشد سریع درختان

بزرگی و رشد میوه ها

ضد آفات ، ضد قارچ ، سفیدک ، شپشک ، …

کود مخصوص درختان سیب

 

برای شناخت بهتر این کود و تاثیر آن روی زمین در ابتدا باید با عناصر اصلی و عملکرد آنها آشنا شد.

عناصر اصلی تشکیل دهنده :

آهن ۲۰%

گوگرد ۲۰%

نیترات (ازت) ۷%

مواد آلی معدنی: ۳۰%

و …

فواید کود آهن برای درختان میوه

از فواید کود آهن برای درختان میوه می توان به درمان زردی گیاهان و درختان اشاره کرد. توجه داشته باشید که دیگر علل زردی برگ می تواند هجوم حشرات، بیماری و یا آبیاری بیش از حد باشد. کود آهن هر چند مفید اما بایستی طبق دستور مصرف مورد استفاده قرار گیرد و این مقدار در گیاهان و درختان مختلف متفاوت است. عمده مصرف کود آهن برای درختان میوه جهت درمان زردی آن هاست. این بیماری موجب می شود برگ درختان زرد شود در حالی که رگ سبز آن ها باقی می ماند. عدم درمان زردی موجب وخیم تر شدن وضعیت گیاه و درخت در طول زمان شده و در نهایت موجب از بین رفتن آن ها خواهد شد.

کود آهن برای گیاهان و درختان میوه عنصری ضروری است. برگ های سبز رنگ بیشترین مقدار آهن را دارند و درجه کمبود آهن در درختان مختلف، متفاوت است. کمبود کود آهن موجب ایجاد اختلال در عمل فتوسنتز گیاهان می شود و استفاده بیش از حد فسفر در خاک موجب تشدید نیاز گیاهان و درختان میوه به آهن می شود.

 علل کمبود و فواید کود آهن برای درختان میوه

فواید کود آهن برای درختان میوه که نیاز به کود های مختلف و متنوع بیشتری نسبت به دیگر درختان دارند کم نیست. در این قسمت علل کمبود و فواید کود آهن برای درختان میوه را بررسی می کنیم. کمبود آهن در درختان میوه با استفاد از آزمون خاک و در صورتی که PH خاک بالاتر از ۷٫۰ باشد، اثبات می شود. سطح PH بالا موجب محبوس شدن آهن در خاک شده و موجب عدم دسترسی گیاه و درخت به آهن می شود در این شرایط همچنین جذب منگنز تحت تاثیر قرار می گیرد. خاک رس سنگین فشرده اکسیژن خاک را می گیرد و موجب بدتر شدن مشکل می شود.

انواع کود آهن و فواید کود آهن برای درختان میوه

کود آهن در انواع مختلفی موجود است. گرانول گوگرد Granular sulfur اعمال شده به خاک موجب کاهش سطح PH شده و موجب دسترسی بیشتر گیاهان و درختان میوه و افزایش فواید کود آهن برای درختان میوه می شود.

فواید گوگرد برای درختان میوه

در بیان فواید کود گوگرد برای درختان میوه باید بدانید که گوگرد یک عنصر قارچ کش است که به منظور کنترل بیماری های میوه قبل از شیوع بیماری بکار می رود. فواید گوگرد برای درختان میوه در معالجه بیماری ها و ترکیب آن با حشره کش ها و قارچ کش ها بهترین درمان برای جوانه گل های در حال باز شدن است.

از فواید گوگرد در درختان میوه ، تامین پروتئین های مورد نیاز درختان و گیاهان است و موجب افزایش رشد و افزایش کیفیت میوه درختان می شود. قدرت گیاهان و درختان را در مقابل میکروب های بیماری زا، سرما و خشکی افزایش می دهد.

تاثیر نیترات (ازت) بر روی درختان میوه

نیترات چیست؟

نیتروژن یک ماده غذایی مهم برای رشد گیاه بشمار می آید و موجب پرپشتی برگ ها، ساقه و بزرگی میوه ها و همچنین تولید رنگ سبز تیره برای گیاهان می شود.

علائم کمبود نیتروژن در درختان میوه

برگ ها به رنگ سبز مایل به زرد شده (مثل ترکیب دو رنگ سبز و زرد با هم )

اندازه ی برگ ها و شاخه ، کوچک و نازکتر میشود

تغییرشکل میوه ها و کوچک شدن میوه ها

زودرسی یا برعکس آن دیررسی میوه ها

رشد کم ریشه ها

و….

هشدار : به هیچ وجه از این کود برای مرکبات ، مزارع و صیفی جات استفاده نشود.


برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:








نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.