شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

میزان دوام شاخص سطح برگ با استفاده از کود آهن بیولوژیک

دسته بندی: مقالات کود

برچسب ها: کود, کود آهن, کود آهن بیولوژیک, کود ارگانیک, کود اورگانیک, کود برای گیاهان, کود دهی

یکی از شاخص های مهم در کشاورزی و علم گیاه شناسی مقدار دوام شاخص سطح برگ می باشد گیاهان با ادامه فصل و رشد و نمو سرعت آن ها به دلیل کاهش شاخص سطح برگ و کلروز یا همان زرد برگی کم می شود و یکی از درمان گر های مفید برای پیشگیری و درمان استفاده از کود آهن بیولوژیک می باشد.

محققان طی آزمایشات مختلف بر روی گیاهان مختلف به این نتیجه دست یافته اند که مقدار شاخص دوام سطح برگ در حضور کود آهن بیولوژیک به خصوص در اواخر رشد بسیار مفید است و بسته به مقدار کاربرد کود شیمیایی در تلفیق با کود آهن بیولوژیک اثرات آن بر مقدار شاخص دوام سطح برگ مقدار مثبت ارزیابی شد و همبستگی مستقیمی با مقدار درصد کاربرد کود شیمیایی در گیاهان داشته اند.
باید گفت دوام سطح برگ نشان دهنده میزان نور دریافتی در طول رشد و نمو گیاهان می باشد و عملکرد ماده خشک با دوام سطح برگ ارتباط نزدیکی داشته و دوام سطح برگ می تواند به عنوان شاخصه ای از تولید محسوب شود. نتایج آزمایشات مختلف در حضور کود آهن بیولوژیک نشان داده است که دوام شاخص سطح برگ نسبت به نمونه های شاهد آن مقدار افزایشی داشته است.

میزان دوام شاخص سطح برگ با استفاده از کود آهن بیولوژیک

میزان دوام شاخص سطح برگ با استفاده از کود آهن بیولوژیک

 اثر مثبت مصرف کود آهن بیولوژیک

همان طور که در مطالب قبلی اشاره شد استفاده از کود آهن بیولوژیک به شکل معنا دارای مقدار دوام سطح برگ را در نمونه های آزمایش شده افزایش داده اند در نمونه ها ی آزمایش شده نشان داده است که تیمار کردن گیاهان با این روش و استفاده از کود آهن بیولوژیک نسبت به دیگر کودها شاخص دوام سطح برگ را افزایش داده و عدم استفاده از آن سرعت دوام و ماندگاری را از برگ کاسته است. ماندگاری دوام سطح برگ را نیز از طریق ترشح هورمون های گوناگون رشد می توان توجیح نمود.
باید دانست بالا بودن دوام سطح برگ پس از مرحله زایشی در گیاهان بسیار حیاتی می باشد زیرا افزایش آن ارتباط مستقیم با مقدار افزایش عملکرد گیاهان دارد.


منبع:

http://palayeshcood.com/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%af/%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%a7%d9%85-%d8%b4%d8%a7%d8%ae%d8%b5-%d8%b3%d8%b7%d8%ad-%d8%a8%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%da%a9%d9%88.html

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.